Negyedik Élménybeszámoló –

Costa Smeralda

2020. februárjában Kata kolléganőnk első ízben nézhette meg a Costa Hajótársaság legújabb hajóját, a Costa Smeraldát.

Barcelonában a Földközi-tenger egyik legnagyobb kikötőjében szálltunk fel a hajóra. A becsekkolás gyors és egyszerű volt, így hamar feljutottunk a fedélzetre.

1. nap

Az első délután szabadprogram volt, melyet a kabin elfoglalásával kezdtem.
Balkonos és ablakos kabinok különlegessége, hogy a fürdőszoba egyik fala üvegből van, amely előtt egy függöny van, így ha úgy van kedvünk akkor elhúzott függönnyel tudunk fürdeni tengerre néző kilátással.

Miután elfoglaltam a kabint elmentem ebédelni, de a büfé étterem már zárva volt, így a személyzet javaslatára lementem a 6. deck végében található Il Meneghino étterembe. Amikor beléptem az étterembe és az asztalhoz kísértek, azt hittem, hogy egy főétteremben vagyok. Vártam az étlapot, de kiderült, hogy ez egy önkiszolgálós büfé étterem, amely kellemes meglepetést okozott.

A késői ebéd után kezdődött a kötelező mentőgyakorlat, melyre egy bárban került sort. Egy kb. 15 – 20 perces videót vetítettek le és a végén fel kellett venni a mentőmellényt.

A vacsorát a Ristorante Arlecchino étteremben fogyasztottuk el. Meglepően bő volt a választék. 6 előételből lehetett választani, majd 5 első fogásból, 8 főételből, 2 salátából és 5 desszertből.

Nekem nagyon tetszett és praktikusnak tartom, hogy az éttermek előtt van egy monitor ami jelzi színkódok alapján, hogy éppen melyik étterem van nyitva és mennyire telített. Az éttermeknél érdemes megjegyezni, hogy szintén nagyon tetszett az a megoldás, hogy a büfé étteremben a pultokon a legtöbb étele előtt plexi volt, így csak kényelmesen átnyújtottam a pultnál álló személyzetnek a tányérom és kb. 2 szelet húst vagy halat szedet rá. Így az étel mennyiségén is spórolnak, illetve nem voltak összetúrva tálak, és végig gusztusos és tiszta volt a pult.

2. és 3. nap

A 2. és 3. nap hajóbejárással telt. Ez azt jelenti, hogy kisebb csoportokba osztanak be bennünket (kb. 15 fő) és van egy két csoport vezetőnk, akik Costa hajótársaság managerei. Ők vittek végig minket a hajón, mesélnek arról, hogy hogy álmodták meg a hajót kívülről belülről, milyen újdonságok vannak a hajón. Az első nap a bárokat és az éttermeket jártuk be.

Mindenhol az adott étterem vezetője ill. a bároknál a bartenderek vártak minket akik elmondták, hogy az adott helynek mi a specialitása pl.: Panorama Élit étterem, ahol csak azok az utasok étkezhetnek akik lakosztályokban szállnak meg, Ristorante Lab ahol a mesterszakáccsal együtt tudnak főzni, hiszen ez egy főzőtanfolyam vagy a Teppanyaki japán étterem, ahol látványkonyhával várnak minket. A bárok közül a bor kedvelőknek a Spazio Bollicine-t ajánlom ahol több mint 50 féle italból lehet választani illetve, azok az utasok akik szeretik a Camparit feltétlenül látogassanak el a Campari bárba, mert nem csak ihatják hanem ehetik is, hiszen ebben a bárban még a popcornak is campari íze van. Az édes szájúaknak pedig két helyszínt ajánlok, az egyik a Nutella Café a másik pedig a Amarillo fagylaltozó, ahol nem csak fagyikat lehetett enni, hanem nagyon finom forró csokikat inni is. Kedvenc helyem lett.

Nagyon örültem, hogy betekintést nyerhettünk a konyha világába, (sajnos fotót nem készíthettünk) ugyanis bemehettünk a konyhára, természetesen előtte a be kellett öltözni. Kaptunk köpenyt, száj maszkot, és egyszer használatos cipővédőket is. A látogatás során elmesélték, hogy miután leadjuk a pincéreknek a rendelést, hogy jut el a konyhára, hogy vannak a feladatok szétosztva, kinek mi a feladata és hogy hogy kerül az asztalunkra a szépen összekomponált tál. Egy egy hetes hajóút alatt kb. 3500 kg krumplit, 20.000 db tojást, 2.400 L oliva olajat,700 kg kavét, 8.000 l tehet, 950 kg vajat, 4.500 kg tésztát, 1.550 l vörösbort, 2.200 gyümölcslevet, 1.900 kg cukrot, 8.000 kg húst, 4.000kg halat, 2.500 kg rizst, 7.000 kg lisztet használnak fel. A WC papírból pedig 900 km fogy egy 7 éjszakás hajóút alatt.

3. nap

3. nap a kabinokat nézhettük meg, illetve a közösségi tereket, a gyerekeknek fenntartott részeket. Ezen a hajón is megtalálhatóak a belső, az ablakos, a balkonos kabinok valamint a lakosztályok. Egy új típusú kabint is bevezetett a Costa, amely nem más, mint a teraszos kabin, ami lényegében úgy néz ki mint egy balkonos kabin, csak a kabin és balkonon közt van egy „fedett terasz rész”. Szerencsére volt alkalmam megnézni pótágyazható kabinokat, ahol a pótágyak is be voltak ágyazva.

Ne feledkezzünk meg a gyerekekről sem: korosztályoknak megfelelően több gyerek club van, és a gyerek klub mellett kialakítottak egy helységet, ahol a picik délután tudnak aludni. Sőt, a gyerekeknek külön éttermük van (Tutti a tavala), ahol a családjuk együtt tudnak enni kényelmesen. Ezt az éttermet a 3 -6 éves korig tudják használni.
A hajó egyik különlegessége, hogy a gyerekek találkozhatnak, és táncolhatnak Peppa Malaccal, a napi program újságban van leírva.
Amin mindenki meghatódott, az egy telt házas esti program volt, amikor a gyerekek hercegnővé és kapitánnyá válhatnak. Az anyukájukkal és apukájukkal bevonulnak, a kapitányokat név szerint bemutatják, a hercegnők pedig az apukájuktól egy szál rózsát kapnak és utána együtt keringőznek.

Előadótermek, show műsorok

A fedélzet kialakításának köszönhetően, a Costa Smeralda 2 darab helyszínnel is rendelkezik, ahol az esti show műsorokat tekinthetjük meg: a Sanremo színházzal ás a Colosseo átriummal.

Aki rajong az olasz életérzést,szereti az olasz ételeket, italokat, aki minden nap Olaszországban szeretné érezni magát, annak teljes szívből ajánlom a Costa Smeraldát, ahol még a közösségi mosdó is az olasz tengerpartok világát idézik. Az első Costa hajóutam volt, de nem az utolsó az biztos.

ÉRTESÜLJÖN ELSŐKÉNT A KIVÁLÓ HAJÓÚT AJÁNLATOKRÓL!

A csillaggal jelölt mezők kötelezően kitöltendők.

Adatvédelmi tájékoztató

Az Adatvédelmi tájékoztatót elolvastam, megértettem, az adatkezeléshez a szolgáltatás (ajánlatadás) igénybevétele céljából hozzájárulok.*
igen

Hozzájárulok, hogy az adatkezelőtől (For Two Kft.) marketing anyagokat kapjak.